Monday, June 4, 2012

Double Triple Celebrations - 2.6.2012

Assalammualaikum,
Salam 1 Malaysia :-)

Alhamdullilah syukur kepada Allah kerana selesai sudah occasion yang membuatkan kepala saya tak henti memikir sejak 3 minggu atau kurang lebih sebulan yang lepas.


Kenapa namanya DOUBLE TRIPLE CELEBRATIONs? kerana majlis ini untuk sambutan in advance hari lahir anakanda tercinta yang ke- 2 (patutnya on 7th tapi Babahnya final exam), hari lahir Babahnya, hari lahir Pak Ngah Pojie (abang saya) juga...Serta ulangtahun perkahwinan saya yang ke - 3, syukur alhamdullilah..

Antara isi terpenting kandungan entry ini utk mengkhabarkan betapa saya bertuah punyai suami yang walau pendiam dan selaku pengkritik tetap tapi tetap supportive, abang saya yang hebat serta kakak ipar saya yang awesome sekali, juga rakan rakan rapat yang rajin kongsi idea dan tolong menolong, so credit kepada mereka saya rasa, kalau saya buat sorang2 disamping anak bergayut di kaki, memang akan jadi juga majlis ni tapi dalam MIMPI je lah! :-)

Menu telah dirancang awal berkali kali bersama sister in law (SIL)ku yang awesome itu, tiap2 pagi aku mesti ajak bermuzakarah di facebook hahaha kesian dia penat melayan aku. So menunya ialah Nasi Ayam,Spaghetti Bolognese, Mihun Goreng, Sardine Roll, Bread Butter Pudding with Custard Sauce and Shredded Chocolate, Fruits, Nugget (Tq Miss Buddy), Choc Star Cookies dan Chocolate, dan lain2 makanan ringan.


Saya frust kerana lupa nak keluarkan caps, toys for celebration yang sudah di beli awal2 lagi untuk kiddos yang datang, lepas tu kek 2 biji tu terlembik sikit sebab a few hours duduk di luar fridge (mana muat nak storage) beberapa jam sampai naik lembik n cair...Tapi tidak mengapa itu pelajaran yang saya dapat. Lain kali susun awal2 barang yang nak di guna, dan kek sila lah ambil masa dekat2 tetamu nak sampai baru tak lembik :-) Terima kasih kepada InHouse Cake - Bandar Menjalara kek dia sedap dan kemas cantik.

Mari melihat gambar gambar sekitar majlis hasil bantuan buddy saya - Cik ISCI kerana saya tidak sempat nak klik 1 gambar pun :-)


 
Chocolate praline as a favor gift sponsored by my Biras - She
Qau Sar Catering & Chocolate  (Ini usahasama keluarga kami untuk tempahan catering (masakan set Beriyani Johor Asli serendah harga rm9/ pax) sebarang majlis/ tempahan candy buffet/ tempahan chocolate boleh lihat link tersebut)
** Lenguh weh jari buat reben tak pernah2 umur mereben sampai jam 4 pagi, since orang dah sponsor kena la bikin lawa2 sikit kan as a token of appreciation gittewww..hehe


Simple je decoration kami, belon pun grab di Mr. Diy, angin sponsor by angin perut tiupan babah hahaha (ohh Mr. Diy sangat berbaloi baloi)party banner semua Mr. DIY juga :-)

Konon konon nak juga ber candy buffet bagai, bolehhh laa kan..hihihi, boleh pulak adegan balang pecah akibat dok belek jajan jajan di situ biasa la budak budak kan, mujur la balang sos prego saya hentam buat balang candy yang saya ribenkan saje hahaha..


  
 Ni la kerja saya, kalau saya bekerja di ofis yang sangat sibuk pasti tiada masa nak pandang or buat kerja2 begini.


 
 Ini goodie bag untuk kawan kawan super QQ, inspire by Dayu juga kot, krayon juga tapi tiada note book, cuma saya letak kek Appolo, jelly dan keropok Ikan.

 Choco Star Cookies - Ini adaptasi dari biskut kegemaran anak yang selalu saya bikin untuk bawak bekal ke sekolah, jadi saya buat biskut yang sama, dan salut bersama choc serta bintang bintang bertaburan.



Saya bersama Super QQ

Saya rasa kami bertiga sangat lama tak ambil gambar bertiga, selalu nya ribut saja payah nak kejar si kecil.


 Kami memotong kek, Abang saya yang semakin gemuk gilaaa, aikk kenapa pula saya yang pegang pisau instead of Babah??? QQ Zaeem Iraa Zaraa dan Farisya sangat pandai nanyi lagu besday..Anak anak sekarang....bertuah!

  
 Birthday gift untuk good boy QQ, jenuh dia hangkut semua naik atas katil bawak tido, kiranya mak pak dia tido pun cam ala ala di LalaLand gitu hahaha

 Cakes of the day - Butterscotch by Inhouse Cake


 
 Cakes of the day - Chocolate Indulgence bu Inhouse Cake


 Food of the day

  


  
 Leka nay bermain si comels sekalian

  
Lil hero yang berseloroh je keje dia dengan cousin dia tu...

Ampun maaf dipinta kepada rakan2 yang tak saya jemput, mohon kamu jangan lah berkecil hati, niat hati saya semua kenalan yang saya kenal,  hati saya meronta ronta nak jemput, saya punyai ramai kenalan ramai versi jadi disebabkan ini 1st time saya buat majlis celebrate celebrate ni dan rumah saya kecil saja, jadi saya panggil mana yang ada saja, doakan saya murah rezeki lagi, kesihatan yang baik lagi tahun depan saya boleh organize majlis yang serba besar untuk penuhkan hajat hati saya nak jemput semua kenalan saya. Ok?

Syukur ya Allah...Jadi rutin setiap tahun bermula dari bulan April ke June begini juga lah, berturut turut celebrations nya, **kalau nak tambah "saham akhirat" kena well planned la ni kena ngam2 jatuh besday antara April to June :-)) Wish me LUCK!!


3 comments:

Noorul (SiaJNaD) said...

wah aja, bestnye tgk all the deco and preparation. good job... lepas ni dah boleh arrange event yang lagi besar... happy birthday to all the boys.. hehehe and happy anniversary :)

Iszuanie Che Ilias said...

hehehhehhe..... wawaweeeeeeeeeeee mmg berbaloi2...

RZMs Mommy said...

dunt worry the party was perfect & those children really enjoyed the food, toys and berlari keliling corridoor...
p/s : nasib baik aku x jd jiran kamu kalo tak aku tnggei tulang berlari mengejar 3 org budak or else tak kuar umah lngsung! hehehee....