Friday, February 3, 2012

Shah Alam

We have no idea where to go, where to dine, where to have a good quality time together without spending more on mr. M money money money. Being a person yang memang tak reti duduk diam otak tidak penat berfikir idea mahu berjalan, sudah la berjalan, fikir pula mana mahu makan dalam berjalan tu nanti VS adakah suami mahu take part dalam program berjalan itu? lol :p

Something i've learned during my 9 hari percutian sempena CNY. Totally i can say that i cant be a good, sabar dan cekal HOUSEWIFE. Good friend of mine, lebih tepat bekas teman serumah aku selama 6 tahun telah mengeluarkan ayat  "eee bodoh dan selekeh dan gila lah kau!" selepas aku beritahu dia "ko tau kalau cukup hari ke 5 Kokoi (nama macam kuih dia memanggil suami saya), aku rasa aku akan mereng dan masuk Hospital Bahagia Tanjung Rambutan!!"  and YESS im crying out loud lepas suami pulang dari kerja on Sabtu tu. Punya la stress + penat masa tu lepas lap rumah guna kain, Super QQ pergi kirapkan sebotol Nutrigen + Calciuumm. Nais one! dan ada banyak lagi yang buat aku urut dada kuat kuat guna Balsem Buah Pala. Ok drama di situ.  Sampai terfikir apa i should get him adik ke sebab dia boring dan nampak lonely dan tiada kawan dan terpaksa memaksa aku join sama main gusti, sorong basikal dan lumba kereta??

Lepas cool down, lets berfikir cara waras, dan agaknya perbahasan parlimen bersama suami memihak kepada aku (ni aku la kata bukan Yang di Pertua Dewan pon!) maka tercetus lah destinasi untuk di tuju iaitu Shah Alam.

Tak terfikir pun i-City tu, saja lalu lalu jalan jalan seksyen 9, solat di Masjid Shah Alam yang best sebab lepas tu ada Kuliyah Magrib, jalan jalan di sekitar rumah lama Tarosan  di seksyen 7 tu dan ehh i-City lah...ok fine mari proceed, happy tersangat to the max lah si QQ tengok lampu dan lain lain. Sekejap je dalam half an hour keluar dan cari makan dan teringat Dayu telah promote 1 kedai serve menu Arab dan we should try. Ok best tak mengecewakan.


Teruja habis tengok buaian pusing tu



Semua dia nak sentuh dan rasa

No comments: