Friday, June 19, 2009

Serious tak paham akuh! Sakit betul hati.

Aku bukan tak suka kerja aku
Aku bersyukur dengan kerja aku sekarang dan gembira je
Tapi...
Aku benci lah hal hal politik. Serius benciiiiiiiii giler!
Aku tak nak amek tau langsung. Pegi lantak lah korang nak melalak ke nak merogol ke bunuh ke..
Tapi bila bab politik ni dah get in related dengan kerja2 aku di ofis dan sampai terpaksa tapau bawak balik ke rumah lagi (sampai rumah haram tak sentuh pung :p).
Sumpah aku jadi lagi menyampah bertubi tubi dan aku rasa nak humban semua paperwork tender ni dekat kaki kaki politik yang nak beat dalam government punya tender.
Korang (client aku @ contractor) ni memang sampah sebenarnye. Sememangnya korang bukan tau ape2 pun jangan kata technical part memang confirm hancur, bab budgeting pun korang tak tahu sebenarnye kan. Nak baca BQ pun kau tak tahu kan itu belum lagi aku suruh baca engineering drawing! Dah tu kenapa setiap kali tender2 besar ni keluar korang semua membabi buta datang dekat aku!! datang dengan tangan dan otak yang kosong. Pulak tu ade pulak kerja kerja tambahan request itu dan ini dan..yang paling menyakitkan hati aku semua akan claim yang dia kenal PM lah, tok sedara PM la, suami gabenor tu bestfren lah..Hey gile!! kau ingat ada aku kesah semua tu? dengan nada confident pulak tu cakap akan dapat project tu. Nak je aku carut carut kan...Tengah mendidih ni..
Pulak tu tadi pagi, ade yang datang walk in nohe nohe, request quotation, dah tentu lah aku yang kena buat, ok tak pe lagi, ni siap bawak gambar site project tu suruh aku scan. Pagi pagi sudah kasi suwey dan terpaksa lah kau tadah telinga "Excuse me itu super urgent ke bukan, saya ada banyak lagi kerja lain". Kau tak kan tade asst kat ofis suruh scan kan benda tu, menyirap nye aku!!!!!
Serious shit la, benda2 macam ni la buat aku menyampah nak melayan contractor2 ni, memang benar kami adalah supplier tapi pls..pls dont take us for granted lah.memang kami supply but we just follow the project requirement base on JKR punya rules, bukan ikut requirement kau yang otak kosong tu! Dengan sebab orang2 macam ni lah yang tah sape2 background dia nak masuk project2 govt. sudahnya project govt banyak yang cam haramm hasilnye, projek makmal komputer sekolah yang hasilnya sangat disaster, stadium runtuh, mahkamah tercabut bumbungnya..ha ini lah punca nye sebenarnya kalau korang nak tahu! Di sebabkan manusia2 bongok ni lah punca nya.
Aku sampai tak tahu nak cakap apa. Membuak2 berdenyut rasa hati aku ni ha. Mood aku swing.

No comments: