Wednesday, December 31, 2008

Destinasiku..

Semenjak jadik pengguna tegar lebuhraya tiap minggu (mengulang balik aktiviti zaman belajar balik Ipoh tiap minggu) aku dah ade pilihan lain berbeza dari dulu.
Kalo nak drive tiap kali balik boleh keluar muntah kaler pelangi la pulak kan..
Awal bulan boleh la..

Kalo dulu masa zaman belajar 1st sekalik aku naik la Transnasional.
Kejap jer sebab bus tu serabut banyak manusia jakun..Rimas aku..



Lepas tu aku jadi penumpang tetap Konsortium Bus Ekspress..Selain dari laju cepat sampai ( tak pikir dah nyawa terbang) bus dia comfort. Dulu la 6 7 tahun lepas. Masa tu bus dia baru2 lagi. Seat best lagik..Lagipun masa tu bus dia tak banyak kes humban dalam gaung langgar divider highway ni semua..Masih skema..Tapi sekarang seat dia dah busuk hapak and dia punye reputasi tak berapa bagus and depart time dia tak punctual kalo delay 5 10min takpe ini sampai sengah jam over la tuh..So aku pun beralih arah lagi..



Sekarang aku dah back to KTB group..Geng transnasional iaitu Plusliner. Selain driver yang skema kite rasa selamat, punctual dan selesa sebab seat dia PVC .tak busuk.



Lagi satu Maraliner pun aku ok jugak.Ini recommended by Cik Sal. Tapi tah nape jarang pulak aku naik bus ni since online transaction dia ade error.

So gitu la ceritanye kisah perjalanan aku KL-IPOH-KL...

No comments: