Saturday, May 24, 2008

Entry Marathon

Bila la aku boleh balik dengan jaya nihs wey!!! Aku dah rasa nak tercabut kepala dah ni.. Lagipun aku dah sekat kaki aku supaya tak kluar merayap dalam Mall..kerana dugaan nya Ya MasyaAllah..tak sanggup aku nak tempuh..Dugaan nye ialah sekarang tengah musim SALE..harap maklum..Lagipun tadi kat umah dah makan berat2..Aku dengan ehsan nye telah di beri hadiah dari Zie sempena hari kebosanan kiteorg harini..:



Ni dia hadiah hot hot panas panas dari Zie yang sentel..Sedap gak buat layan se das dua kan




Gambar di atas tah cam ne biler plak bleh ade dalam pc aku nih..So aku pun merajinkan diri membuat sesuatu dengan gambar ni...Barang2 ni u ols adalah barang2 wajib yang ade dalam beg aku..Dari kiri:-


  1. Sugus - Tau ke ape sugus tu.. zaman kecik2 panggil cekelat sugus..Enak di makan untuk merongakkan gigi.Kalo rasa nak gigi botox macam Toi makan lah tetiap hari.Kadang2 ade lah mint2 yang lain..tukar ikut suka..
  2. Pen - Ada 2 tu..dalam banyak2 pen kat donia ni mak palinggggg suka Kilometrico (Fine)..mak rasa tulisan mak akan chantekkk kalo guna pen tu..Pen kuning tu mr.S punye aku ngesop..dia pun ngesop mana tah tetibe ada pen "Cuti Cuti Malaysia" yang takde kene mengena dengan kerjaya dia even aku yang a part of "Cuti Cuti Malaysia" ni pun tak penah dapat.
  3. Camera Poch - Yang ni aku beli kat MNG beberapa bulan yang lepas..Sebab2 aku beli ialah kerana ia menggunakan kaler2 yang aku obseSS..orange dan khakis..Lagipun bekas ni ada 2 compartment(betul ke aku eja?) satu untuk hpon+cards+duit and the other half for the camera..YES! i Can't live without my mr.Ixus.
  4. SEWalkman Earphone - Ini adalah earphone aku yang kedua..yang first tu dah lingkup. Salah aku tak jaga elok2..tapi Sony sangat lah bagus masa tu still under warranty and dia ganti baru punya..Kaler biru lagi..aiyoo suke nya aku.
  5. KeyHolder - Itu from Beijing with love gitu..masa my Abah ade trip ke Beijing..masa tu LV lah konon baru nak up..hehe simpan tu kenangan dari dia..Kunci tu untuk kunci2 ofis jer..kire kalo terlupa bawak masa datang keje tu harap patah balik umah ye..SANGAT penting!
  6. Lipgloss - Yang ni bile dalam ofis salu pakai sebab tersangat lah kering bilik aku ni. Sedap rasa nak makan jer..Aku beli dari BodyShop.
  7. Compact Powder - Ni memang wajib pakai hari2..Lepas pakai foundation. So-So jer lah..pun dari Bodyshop..
  8. Mascara - Aku ni jarang makeup. Kalo ade masa terluang rajin gak lah aku pakai menda alah tu..Kalo tak aku biar jer dalam beg
  9. Oil Perfume - Ni sebab kecik aku salu jer bawak kot kalo teremergency nak g mana2 ke kan. Tapi jarang pakai. Salu dah pakai perfume lain sebelum kuar umah..Ni pun dari Bodyshop.
  10. Lipstick - Yang kaler bronze tu gloss Silky Girl. Best je pakai dia..Salu before pakai lisptick pakai gloss tu dulu. Kadang2 pakai gloss tu jer..Yang lipstick tu satu Revlon satu lagi Bodyshop. Ini tersangat lah penting jugak untuk bawak dalam beg. Nak2 nak refresh lepas makan.
  11. Organizer - Yezzza! Ini penting sekalsss ye..segala macam kertas, notes, id, pword dan segala bagai benda ada dalam ni..resit bank, cd gambar, buku ASB dan semua lah..3 4 bulan sekali baru kemas balik. Yang tu aku beli kat mana dah lupe..Sama ada kedai 5 ringgit ke atau kat mana aku dah lupa..Yang penting dia tak terlalu besar, banyak compartment dan kaler nye brown.
  12. Purse - Dah bape bulan dah aku pakai purse ni. Beli kat Vincci jer..Tapi the quality not bad. Brown color of course! Dulu suka pakai yang panjang2 pastu rasa cam semak jer dan susah, so amek yang kecik jer.cute.tapi kembung ya amatt..pun bersepah dengan resit, cards holder, gambar, license n etc. Cuma dia takde coins punye tempat jer..But its good enough for me!
  13. External Hardisk - Ni last year aku beli kat Pyramid IT Centre. Sebab susah sgt thumbdrive kat Malaysia baru 8-10gb. Yang ni 120gb. Sangat berguna as a principal storage untuk segala macam personal data. Tapi kadang2 jer bawak sebab a bit sensitive tak leh terhempas bagai..
  14. Pendrive - Yang ini as a secondary storage lah untuk data2 yang sangat2 penting jer. Senang di bawak ke mana2. Pun last year aku beli kat Ipoh. tak besar 1gb jer. Tak kurang penting nya. Sentiasa ada bersama.
  15. SE W700i - Dah 1+ year pakai. Dah rabak pun tang keypad tuh and casing tu. Ni beli lepas SEZ600i tu kene ngesop kat toilet Pyramid. KejiSS lah sape ngesop tuh. So terus beli yang ini. Tapi senang nak download and play lagu as dia punye main function pun WALKMAN kan. Juga sebagai penyelamat if mr. Ixus tak de..oklah tu!

1 comment:

Amylia said...

haa...thn dpn, dr 15 item dlm handbag ko tambah lg bg jadik double. pampers, botol susu, puting baby, mittens, bootie, blablabla...hahahaha. bag kecik kenet ko yg kiut miut masa anak dara wakaf je laa kat sesapa yg berminat.....