Monday, October 7, 2013

Tenaga Lemon

Monday Blues kan...kerja pun banyak pending dari last week, so saya memerlukan tenaga luarbiasa minggu ni since boss  mood swing bambu semua orang tak sudah sudah since last week. 

Harini no heavy breakfast intake takut ngantuk tak boleh fokus, minum milo, roti 2 keping dan makan fruits, stock fruits kat rumah habis jadi kena singgah GBBS (gerai buah buahan segar) beli fruits lantas mencapai sebijik lemon untuk boost kan energy dan refreshment sebab banyak info tentang lemon ni semua menyegarkan. Masuk saja ofis saya terus on surah Al Baqarah bagi ofis ni aman damai sikit. InsyaAllah. As at this hour big boss nampak cool dan tentative factory visit juga nampak smooth. Syukur ya Allah. Berkesan terapi Al Quran, kalau tak sangat disaster Monday morning kami semua.


Lemon, watermelon,  guava,  papaya

Saya sangat suka lemon, essence lemon, rasa lemon semua suka. Google saja tentang advantagesnya pasti membuatkan anda rasa segar tiba tiba. Cubalah!

Antara manfaatnya yang saya ter come across di personal blog dan medical website dapat dirumuskan sepert berikuti:-
  1. Bermanfaat membunuh sel kanser
  2. Lemon balm atasi gangguan tidur 
  3. Meluruskan rambut
  4. Atasi sakit gigi dan segarkan bau mulut serta kesihatan gusi
  5. Menghilangkan bekas cacar air
  6. Mengatasi kulit ketiak hitam
  7. Menghilang kan mual morning sickness kehamilan (Kisah benar ini turut diceritakan oleh jiran saya weekend lepas di tepi swimming pool masa tunggu anak mandi, dia bantu jiran sebelahnya yang sebulan x bangun pergi kerja akibat morning sickness dan hampir2 di buang kerja, lepas je dia bancuh ice lemon tea, jiran tersebut terus rasa segar siap boleh pergi pasar malam hehehe)
dan baaaaaaanyak lagi yang ada dan pasti ada sedikit keburukan sebab dia nya kategori acidic kan...jadi awas juga kalau perut kosong ke gastric berhati2 don drink too much ok!


Beberapa hirisan lemon dimasukkan dalam air kosong saya! Yeahh

No comments: