Monday, August 26, 2013

Kaison

Assalammualaikum...
Jam dah 9.46pagi...
Kerja urgent ada 2 file belum sentuh
Masih ambek feel nak panaskan engine
Harap pihak2 berkenaan tak call follow up lagi ..Hee :-)

Semalam pergi open house rumah Yati kawan masa kerja di TMNet dulu2 kala..
Dari awal pagi dah bangun sebab tuan besar takde kuliah, so mmg plan nak start kemas rumah dari 1 bilik ke 1 bilik..dan bilik yg penuh dengan barang yang nak dibuang dikemas barang kecik2 dan rumit tentu lah bilik belajar. Start dari lepas subuh membawak ke jam 2.30 petang..Semua file2 yang disimpan bill dan resit nak shred takde mesin maka guna tangan dan gunting. Bukak katil, nota zaman belajar, buku2 belajar ohh sungguh sayang buku2 itu semua nak kena let go, buku suami saja kena on hold dulu takut nanti masa buat projek final beliau nak refer balik kan. Hazabnya..Selingan masak sarapan kweytiau goreng, anak berak, anak nak itu nak ini, mmg macam ribut taufan lah rumah. Ohh sungguh otak dan mata ku tak boleh hadam semua kesepahan ini.  Serius sehingga bangun pagi tadi pun sampai aku duduk kat sofa merenung sekitar rumah. Help! Help!

Panjangnya mukadimah! Haahaha..Ok lepas rehat sebentar jam dah pukul 4petang rasa malas sungguh nak keluar dengan hujan renyai2. Memandangkan ada jemputan kesian pulak Yati lama dah tak jumpa, maka bersiap la kami. Kenyang sungguh dan super hebat lah Yati masak semua hidangan termasuk lemang! bersama perutnya yang dah 7 bulan pregnant yang ke tiga! Alhamdullillah..Memang masuk je rumah beliau, masa nak salam masing2 tengok perut masing2 dan gelak..Sue Mommy Cinta kalau ko ada semalam mesti gelak besar jugak kita semua. Ko paling senior Sue, aku paling junior..

Balik dari tu masih awal sekitar jam 6 dan singgah la Paradigm yang depan rumah Yati tu. Rambang mata dibuatnya mujur lah belum gaji, paling rambang ialah bila masuk Kaison dan Daiso lah. Oh Kaison akan ku kunjungi engkau lagi...Artificial flower esp. tulip kegemaranku murahnya...bersama pasu, bersama painting2 yang murahnyaaaa.Berganda murah dari Ikea..Siap cakap sorang diri dalam Kaison tu, mujurlah aku dah kawen, kalau masa nak buat persiapan kawin dok masuk kedai ni boleh meroyan aku dalam tu semua aku nak. Paper ball tu tak payah susah2 buat baru rm3.50, teddy bear comei kecik yang orang selalu buh kat ferrero rocher masa graduation tu baru RM3.50, ribbon yang dah berpintal cantik yang dulu aku google bagai 200pcs baru rm16, besi tempat bekas hantaran tu baru rm15 zaman aku kawain dekat rm50 satu..huwarghhhhh best nya.... 



Sebelah kedai Kaison ialah Popular Book Store yang aku rasa best sangat sangat, selalu Popular mcm suram je kan, lepas tu aku terjumpa pulak art craft puncher dan segala mak nenek art craft gunting yang jauh lebih murah dari masa aku google masa adik aku nak kawin dulu konon2 nak beli dekat 1 kedai craft dekat Tropicana yang harga punch tu dekat RM100. Semalam tengok dekat popular tu paling mahal baru RM29.90.

Satu level juga dengan kedai2 ni ialah Daiso. Tak tenteram nak jalan ingatkan nak cari plastik nak bungkus baju, plastik yang lutsinar tu so senang nak cari, tak susah nya sebab Qhalyf dah nampak senapang tembak keluar api, arghh tekanan...mama nak beli hand mixer kecik tu pun payah..Terbayang dah mama nak buat telur dadar, buat jemput2 buat lempeng tak payah kotor tangan.

Jadi kesimpulannya tak sabar tunggu gaji nak ulang pergi Paradigm lagi sekali. Nak betli tulip nak beli tulip nak beli tulip!!!


Gambar dari ehsan google..tak sempat nak snap photo semalam..Kaison ada 1 lagi branch dekat KL Festival City...tapi tentulah Paradigm paling dekat dgn aku kan..Tak sabarnyaaaaa

No comments: