Saturday, August 27, 2011

Pre Raya

Salam Aidilfitri yang bakal menjelang buat pembaca semua. Hari ni Sabtu..akak masih di ofis since semalam meng MC kan diri menjelajah Selayang Mall bagai dari pagi bawak ke petang sorang sorang kan..

This year memang happy dan excited sangat nak raya, dengan tiba2 ada bonus raya pulak dari management mau akak tak rasa macam jalan tak jejak tanah..ye lah walau tak macam bonus raya tahun baru cina tapi akak tetap happy dan tak makan hati dengan orang2 gomen :-) 

Walau tahun ni adalah turn balik Johor tapi akak tak kisah dan tak sedih sangat compared to masa 1st year kawin dan ini adalah kali pertama akak balik beraya di Johor sebab yang raya 1st year tu kan akak beraya di rumah sendiri di KL bersama in law semua sebab temankan kakak ipar yang kena keje  tak cuti raya kan. So this year memang kerlass sangat mariaa kerana esok (Ahad) lepas sahur nak gerak balik dah. MIL dah call suruh balik cepat tapi kalau balik lepas terawih memang ngantok la kan..so decide lepas sahur. Semua orang kat rumah tu super excited nak tengok Qhalyf jalan. Ada kemungkinan juga akak akan beraya di Singapura sebab family MIL akak masih ada di Singapura..Jauhnya akak raya kan tahun ni ..sampai luar Malaysia ko..

Akak rasa syukur sangat dan rasa complete sangat walau Qhalyf humban je songkok akak beli tu tapi tak boleh nak kata la rasa happynya. Happy tak happy la dari bulan berapa non stop beli baju dia. Last year ala ala je dia pun kecik lagi kan akak pun baru habis pantang so recycle baju tapi tahun ni semua dapat head to toe plus Qhalyf siap ada 2 pasang baju melayu yang akak pun tak tahu bila sebenarnya yang dia nak pakai sampai dua tu hahahahaha...ala akak beli 2 pasang sebab baju akak pun 2 pasang je. nanti yang banyak dukung dia tentu tentu nya akak kan...jadi dia kena la matching dengan akak (gila kuasa tak?) muhahaha..Baju jalan jangan citer la sampai geleng kepala apaknya tengok. Mana yang beli dari Bandung mana yang beli kat mall secara tiba tiba bila ternampak kan mana yang memang beli formal as 'shopping raya' kan..pengsan!!

Tapi itu semua rezeki, last year macam suram sikit budget pun ciput  je..Now dah rasa ok sikit...Alhamdullilah....kalau Allah nak bagi, memang bagi kan..tapi kalau nak tarik sekelip mata pun boleh kan....Oleh itu berhati hati sentiasa kan...raya raya jugak happy happy jugak belanja sakan semua..tapi masih ada yang belum mampu nak rasa apa kenikmatan kita sekarang kan..Sangat simpati...Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin dari Blog Tenang Tenang Saje :-)

No comments: