Monday, May 23, 2011

Can I Help You

Aku memang tak suke dengar radio lagi yang ada orang cakap or iklan2 banyak..aku kalao boleh nak dengar lagu je. Tak kire radio omputih ke melayu ke bebel2 tak layan okeh. Lagi2 suara yang annoying macam LO, HO dan Mira Suria FM..Homaiiii....

Tapi ada satu pagi tu aku terdengar Era FM masa nak parking kereta..aku rasa itu la segmen yang paling aku gelak macam seton dalam kereta sorang tak boleh handle. Kalau bangla yang tgh bawak forklift depan parking aku tu dengar lantak ke dia.

Segmen 'can i help you' masa tu diaorg call sorang mamat ni cakap pasal bola MU Liverpool segala. Ye la tujuan dia bukan untuk bodoh2kan orang tapi just for fun. Mamat tu punya ayat memang aku tak boleh tahan tapi tak lah worst sangat at least dia boleh la balas 2 3 perkataan dan sangat kelakar merentan rentan aku gelak dan kite yang dah biasa cakap bahasa melayu ni bagi yang tak brape nak ada lidah orang putih ni sometimes terkeluar jugak perkataan bahasa melayu kan tanpa kite sedar dan itu sungguh menambah kelawakan dia masa tu. Hadehhhh...

Tapi kita orang Malaysia ni takde la worst sgt bahasa Inggeris kan bandingkan dengan ada negara2 tertentu yang hazab gila BI derang..Kalau korang nak dengar try bukak Era jam 840am.

No comments: