Tuesday, January 4, 2011

Oat

Berkali kali bertahun tahun aku cuba membedal oat tapi sangat sangat susah penerimaan nya. Berkilo kilo Quaker Oat dan oat oat kasar yang macam mahal sikit dah di beli tapi kadang kadang nan ado habisnya. Jadi sekarang aku mahu berazam juga untuk tune lidah aku untuk terima oat lagi kerana oat mudah menyerap kan..So aku beli la Tesco Oat..Wah rasa dia sama la macam Quaker Oat murah lagi ada la..lebih kurang dalam rm5 macam tu.

crdt to google image..packaging lebih kurang gini cuma plastik kaler putih
Penemuan terbaru method makan oat yang tekak boleh terima ialah campur serbuk milo..serbuk milo 3in1 pun boleh tapi agak pelik rasa dia sebab ada pahit pahit sikit tapi kalau campur serbuk milo ori bersama sedikit air dan boleh telan. Aku juga boleh telan oat kalau nasik di ganti dengan oat cuma kena ada sambal tumis, dan baru oat di terima. Nak suruh makan oat buntang buntang, harap maklum tidak lagi buat masa ini. Hehehe oat oh oa apalah nasib kau rasa sebegini sedangkan kau berkhasiat kan wahai oat..

Aku rasa sekarang aku perlu memulakan pemakanan yang sihat lah. Ye betul aku tak boleh sekat sangat makan aku kalau nak reduce berat badan, lapar lagi ada la kalau sekat makan at the end aku bedal tak ingat dunia balik kan..jadi aku rasa memulakan pemakan yang sihat adalah caranya.

1 comment:

Noorul said...

hehehehe imma dulu pun pernah nak cuba makan oat, tapi tak berapa nak lalu... last2 buat sambal bilis baru leh jalan... hehehehe