Monday, November 29, 2010

Harapan = Esperanza


Hari ini sangat banyak momen momen penting dan gembira dan suprise juga. Harapan turut tersirat di sebalik momen momen nostalgik ini.
Esperanza = Harapan (Seorang bayi telah di letakkan nama ini instead of Isabella kerana ayahnya yang terperangkap di dalam tanah di Chile itu tidak sempat menyaksikan kemunculan beliau untuk mengucapkan "Hello World". Untung baby itu.

Harapan hari ini juga ialah mengharapkan proses BERSALIN kepada kakak ku berjalan lancar kepada askar no. 5 nya yang bakal jadi sepupu seiring dan sejalan Qhalyf juga. Seiring dan sejalan membawa maksud kalo beli baju kombat kat Qhalyf kat Mr. Abdul *** tu pun kena beli juga (Abdul is for his surname)..Tidak lupa juga surprise lain kawan ku juga telah berada di hospital yang sama bersama kakak ku di bilik yang sama. Kawan sekolah dan kawan sekomuniti ku Lin. Lin nampaknya telah mendahului rally bersalin beramai ramai itu dengan bukaan lebih 2cm dari kakak ku..Hahaha memang tragik lah korang! Selamat bersalin dengan jaya. Siapa lagi mahu buat penutup baby 2010 ini?
** Kepada kawan2 yang belum ada 'rezeki' lagi tak mengapa. Saat mu akan tiba dan mungkin tuah mu akan lebih bertuah. Siapa tahu? hanya Allah yang tahu..Sila amin kan cepat.


Surprise dan harapan lain juga datang kerana seorang kawan bakal menukar status tidak lama lagi. Gembira sekali mendengarnya. Semoga setiap bait masa yang bakal mendatang itu di berkatiNya.


Harapan lain juga sementara ibu bapa mertua dan adik beradik ipar ada di rumah boleh spend masa berjimba di luar kerana selalu kena tinggal sebab baby kecik dan babah takde. Now babah available dan baby dah masuk kategori besar. Yibayibayibaaaa angreeeee!!!


***Edited 30/11/2010 > My sistah suda dapat baby boy my fren Lin suda dpt baby girl. Tahniah..

1 comment: