Monday, July 21, 2008

Cash n Converter

Koleksi CD banyak kannnnn..

Beskal pun boleh jual


Ni yang kat Mentari


Electrical Goods


Untuk golfer pun ade..

Last 2 weeks punye weekend pegi ke cash n converter..Tempat ni jual barang2 n juga membeli barang2 terpakai..Di sebabkan rumah yang dah overload sampai 2 bilik penuh barang2 aku..so mcm nak let go jer mana yang boleh sebelum aku move out ke rumah lain lepas kawin nanti..

mr.S pun suka benor g tempat2 gini..dia kan suka berhabis dengan benda2 technical yang aku rasa bazir jer baik aku beli kasut ke handbag ke tambah koleksi..

Cash n converter ni ade kat 4 tempat kot..tak salah aku Ampang, Klang, Sunway Mentari n Seapark.

So 1st kiteorg g yang kat Sunway Mentari tu. Kat situ mungkin agak baru sebab blok kat Mentari tu pun agak baru. So barang dia agak limited and tak banyak pilihan dan kedai dia agak kecik. Part aku paling suka ialah part Cd..Aku kan suka beli Cd lagu..Sebab bile kite beli cd lagu kite dapat dengar satu album..Tapi yang kat situ yang lama2 la..Ok la tu boleh buat koleksi. Koleksi cite2 korea pun banyak kat situ..Tapi aku tak beli pun..

Pastu ade tanya mcm mana prosedur nak jual barang kat situ. Orang tu kata boleh jual kecuali barang2 besar macam fridge ke, washing machine ke dia tak accept la..Baju and kasut pun takde jual kat situ..Actually aku banyak nak let go baju n kasut tapi tak de lah plak..Tapi handbag boleh..Hehe sayang plak nak jual bag2 aku tu..Yang zaman2 perang punya boleh la kot..

Lepas tu kiteorg proceed g yang kat Seapark pulak..Sini mcm otai sket dari yang kat Mentari tu. Tapi barang2 dia still sama..Kalo sape peminat barang2 antik boleh la datang beli kat sini. Aku tengok cerek Aladdin pun ade jual. Teko kerajaan langit pun ade jual. He he..

Aku beli 2 3 barang jer n pastu balik umah..Dah tak tau nak g mana lagi dah..so sesapa nak let go barang boleh la g ke Cash n Converter ye..

2 comments:

Suri said...

hah? cash converter kat klang tu actually 500meter away from my house jer. boleh jln kaki, then lintas jln. selama ni tgk je dr luar tapi nampak mcm byk tv, radio, hi-fi set dan lain2 electrical items la.. sbb tu tak panh masuk. tatau pulak ada cd.. boleh la masuk pas niii... ive got lotsa cd collection nak let go jugak ni.. ha ha ha ten kiu for this post and information naja. i appreciate it alot!

» NAJA « said...

Yes cd ni afta 1 year mesti dah semakk sangat rasa..even nowdays ppl dont use mp3 cd anymore except me lah yang masih nostalgic with the original cd and still looking for dicsman..how terrible kan!

So go ahead suri..better dari u buang ke tempat pelupusan sampah yang end up akan di kutip dan di jual semula oleh tukang kutip..at least u got cash back am i rite?