Tuesday, July 8, 2008

Ahad Lepas..

Baru aku realized yang sejak ada internetrina di rumah aku dinch penah update blog ade letak gambar, entah sebab aku masih sangsikan kredibiliti speed berukben ini. Masih di tahap teruk..Teruk connection yang aku dapat..Asal back page ke refresh ke mesti down punyer..Kalo komplen pun mesti jawapan standard yang dieorg bagi..so layankan ajer la..So harini aku nak try upload gambar and aku nak tengok pukul brapa baru sukses..Hari Ahad lepas pegi Wedding Reception Wirda kat Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya. Majlis buat sekali dengan adik dia. 2 2 cantik. Ramai gak kawan2 Sunway yang datang..Even ex ex Sunway macam aku n Rozi pun turut menempelkan muka.;p Ramai yang datang tapi tak sempat beramas mesra sebab agak crowded mungkin sebab buat 2 pasangan sekaligus kot kan. Tapi ape ape pun Wirda tetap chantekkk! Even Wahab yang buat julung2 kali nyer bercuti di hari minggu pun turut datang..Tak sempat kite nak lepak lama2 ekk..
So lepas majlis dah tak tahu nak g mana, plan asal ingat nak g Pameran Kerja Kahwin yang last day hari tu. Maklum lah aku ni dah tiba masa sesuai nak servuy2 nih tengok mana pakej yang best kalo tak pun at least leh tgk idea idea baru or atleast pun kaler2 yang tgh in ye dakk....dah sampai KL tengok takde pun bendanye..Salah tempat kah atau dah habis? Sebab minggu sebelum nyer aku lalu kat Jalan Parlimen banner tu still tergantung lagik..and aku masih ingat yang tarikh akhir nyer ialah 6 July 08. Pelik pelik..then ingat terus nak balik...Tetiber terpikir nak g Pusat Sains Negara..haha..kezis kan? Last aku g tahun 1998 tu pun masa rombongan sekolah..ye 10 tahun lepas..n yes terus proceed ke situ dengan tiket RM6 per pax. mr.S mula2 macam teruja la masa kat entrance..sudah nyer bila masuk kat dalam hampass..macam mana aku dtg 10 tahun lepas mcm tu lah jugak skarang ni..Sayangnyer..dulu masa opening kerajaan habis berapa banyak plak modal kan..sayang nyer tak maintain elok2 PSN tu. Dengan karpet bau kepam nyer, dengan outdated peralatannyer..aishhhhh memalukan! Siap masa aku nak balik tu singgah kat kedai nak beli air..pekedai tu siap bg hint kat aku betapa tak de orang nyer nak datang situ...Sebabnye aku tgk menu dia ade rojak buah..aku cakap lah nak rojak buah 1, pastu dia kata sorry lah rojak buah kul 10 pagi tadi dah habis. Pastu dia ketawa2..Hmmm paham lah aku kan..Kesian nyer korang ye..

After 2 hours ronda2 situ then balik umah Huda plak ajak lepak minum2 ke dia kata..Pehh punya la aku penat..aku cakap aku baru jer balik dari Mamak Sedap tuh..lepas dia pujuk2 aku berjaya tepis..Lepas sengah jam Casey plak call aku..aik tak penah2 dia nih..hahaha 1st call aku tak angkat pun..2nd time dia call baru aku jawab atas dasar kesian ;D..Sudahnya dia cakap yang dia ade dengan Huda dia suh aku bersiap! Bongok Huda gunakan Casey ye suh pujuk aku..Haha nasib lah sape suh ajak kan dah kene blanje..Mula nyer Casey nak banje wayang tapi citer ape tah dieorg nak tgk tu belum ade lagi kat Cineleisure..so terus g kat The Curve makan kat Kenny Rogers..Thanks Casey! Masa makan tu aku nampak kawan lama aku since zaman tadika tengah makan dengan awekss dia..even dia tak ngaku tu awekks dia..haha..macam lah aku tak nampak kau main suap suap muffin kat awekss kau..hahahhahha..
Dari Cineleisure ingat nak g Uptown Lama beli DVD..tapi malas lah sebab nanti lewat esok nak keje..So terus g BBSentul hantar Casey..Naik jumpa Ajay n Yus yang dah lama tak jumpe. Yus pun dah nak kawin.Insaf n sudah mula belajar menjadik Straight katanyaaaa....Dieorg ni semua kawan2 kolej aku...Skrg masing2 dah sibuk kerja and dieorg pun dah pindah Sentul..Kan aku cakap aku ni tak ramai kawan pompuan n tak ramai kawan lelaki sejati so mereka2 tu ape ya?? haha? Lu pikir lah sendirik!!
Balik umah membongkang sampai keesokan nyer kat ofis tersengguk2 angguk2 geleng2..Tahap gaban nyer ngantuk...Best!!



* Nota Kaki: Itu adalah moto Ajay di zaman dulu kala..Dah 3 tahun tak bgerak..Haha lagi satu padan dengan muka aku..Rupenya Pameran Kerja Kahwin tu buat kat Pusat Kraf Jalan Conlay..Hmmmmp!


No comments: