Friday, December 20, 2013

Tua Sebelum Waktu




Kelasss kan akak 7 tahun tua dari umur asal. Siapa pernah ambik test ni online. Ala saja saja simple punya test. Tapi memang betul pun mcm mcm masalah bertimpa2 pandai2 lah handle. Maka jadi lah otak tua sebelum waktu. Muka pun sama juga! Rasakan!


Memang aku mudah menjadi a shoulder to cry on utk sesiapa saja, tetapi aku tidak mudah untuk exist kan segala yang terbuku dalam hati aku.  Kadang2 tak tercakap tak terlepas, kalau cakap pun maybe yang lite lite, aku berprinsip tidak suka beban kan orang. Sampai aku cakap pada seorang sahabat - Kenapa aku tanggung semua ni?? Dalam banyak2 kata beliau, 1 yang sgt tersentuh. You bertabah lah, jangan tanya kenapa jangan ragu kenapa Allah beri you kekuatan untuk at least mendengar masalah orang walau tak boleh selesaikan, sedangkan masalah you sendiri tak selesai, ini kerana Allah percaya, masalah orang you boleh ringankan dengan mendengar, kadangkala boleh selesaikan ..itu bermakna Allah tahu kemampuan you untuk selesaikan masalah you sendiri, berupaya selesaikan masalah you sendiri without rely to any parties. Tudiahh betapa positifnya beliau. Terus mak berhenti sedih2 lantas gigih memikir solutions.

Di satu sudut alam maya aku berkongsi masalah kendiri. Aku perlukan kekuatan hitam putih untuk aku lahirkan lebih banyak aura positif aliran positif dalam diri aku.. Phewww so much of kritikan, suggestion yang aku terima, yang selama ni aku tak terfikir pun. Terus tanam dalam2 kat hati buat pedoman. 

Kadang2 kesian dengan baby dalam kandungan ni, maybe sebab umurku bertambah jadi dugaan hidup makin ketara, maka beliau merasainya dan kerap juga aku memujuk sabar lah, muka semua ni jadikan adik seorang yang kuat dan gagah perkasa! ceewah! 






No comments: