Monday, April 8, 2013

Balik Kampom - ETS

Assalammualaikum

Yippie kita balik kampom..hehe mcm kite sorang je ada kampom eh
Entah ler feel balik rumah mak sendiri adalah tidak tergambar perasaannya okeh, walaupun kententeraman nya tak sama macam zaman bujang dulu which is can membuta all the time kan..but ah terubat rindu.

As usual balik berdua je dengan Qhalyf, naik tren laju a.k.a ETS.

Ini kali kedua balik dengan QQ naik tren, masa 1st tu dia tecit lagi tak tau gapo. La ni ...masa memula sampai kat station, ETS Gold tengah lalu melaju tu lagi dia tercengang lama..Hahah tak tau la tercengang sebab kagum ke, sebab terkejut ke sebab takut ke kan. Lawak lawak. 

Kali ni bijak sikit naik dekat dengan rumah tak payah sesusah pergi KTM or KLSentral..Kali ni naik kat Kepong Sentral je. Ohh 10.30 malam naik jam 12.30mlm sampai Ipoh sudah. Heaven. Siap sempat buat choc oreo cheesecake IJN order, basuh baju 2 round segala.Bertuah ok proud proud proud jadi orang Ipoh sebab ke Ipoh je ada ETS ni..Dulu naik Gold kali ni naik Silver murah sikit dari gold iaitu RM24.00 sehala. Sama je duration perjalanan nya. Bezanya station yang dia berenti tu lebih sikit, but memalam buta mana la ada orang naik sangat esp. station kecik2 macam Behrang, Slim River tu semua kan.

Cuma kali ni masa pergi tu aku main belasah je duduk Coach D padahal aku coach A..hehe mujur lah takde orang kat seat tu. So QQ bulih bermaharajalela. Cuma waktu balik hati wa panas..Mula la wa jadi racist ni..Bajet nak selesa tanpa bulih consider muka tu kalau bulih ikat pakai dawai dah lama putus muncung tu..Bulih pulak tak mau consider kita ni ada anak kecik, asal aku bergerak sikit boleh dia soung "my space ooohh" "my space ohhh" nasiib baik aku dah jadi level makcik2 takmo keluar ayat lahar lahar..aku sabo kan aje..aku pandang je keluar..Nak selesa ko chartered private jet lah!. 



Kekwat sangat. Sakit hati aku . Jangan harap aku nak vote korang. Melayu terus bangkit! cehh tetiba politik.


Kesimpulannya balik kampom adalah best gilazzz walau ko dok umah terperuk masak makan tido sembang2 dengan mak je. Lagi heaven dapat pergi pekan sekejap..Dalam sekejap tu dekat 100 jugak habis. Tah haper mende ler kan..Hidup Tanjung!!!

4 comments:

Qhaifa Nur said...

seronoknya balik kampung..
kejap dah sampai...

» NAJA « said...

ye kak best...alhamdullillah

DedDy AdaM said...

kalau kampong saya yang ada ets neh..mau 2 minggu sekalik balik..tapi apa kan daya..saya anak rantau..

» NAJA « said...

hahaha tau takpe...jom undi parti mana bulih provide ETS balik kampom u jom