Thursday, June 16, 2011

MQRS - 1 Year

My baby QRS sudah 1 year!!!!!  Rasa baru je kena toreh perut sebab nak selamatkan bayi yang sedang syok bermain sampai terjerut tali pusat dan jantung bayi hampir terhenti. Astaqfirullahalazim....Anak bertuah! Sangat sangat bertuah.

Sekarang sudah 1 year 1 week. Mama tak sempat wish besday Alep di FB dan di blog kerana kita masing2 busy kan. Tapi mama dan babah tetap ingat. Paling akan di ingati seumur hidup Alep sebab 1st year celebration Alep adalah di Tanah Suci Makkah Al Mukkarramah. Malam itu kite pegi makan kek puding best dalam Bin Dawood kan sambil Atok pegang Alep tengok lift turun naik kaler emas cantek sangat. Tengok betapa untung nya Alep umur setahun dah sampai 'sana' mama dah babah kena tunggu sampai 29 tahun. Itu nama nya anak mama murah rezeki. Alhamdullillah sama sama kite syukur pada Allah s.w.t.

Mama skrg tak kesah Alep umur 1 year masih belum pandai menapak...Yang penting mama tau anak mama tetap sihat cerdas dan pintar. Lasak tetap lasak. setakat Alep humban DVD player babah ke bawah, cabut mouse dari laptop seret sampai toilet, rampas air masa mama or babah tengah minum, rebut balik BB alep kalau ada orang amek, panggil mama, babah, kakak cakap 2 suku kata bila sapa2 ajar cakap dan lain2 semua tu dah buat mama happy sangat.

Setakat ini mama tengok Alep paling tak suka nasik. Nape Alep suka roti dari nasik. Ke Alep tau sebab masa Alep dalam perut mama sampai nak bersalin mama memang tak bape suka nasik tapi mama suka roti dan biskut. Ye Alep suka biskut roti dan buah betik kan. Tak kisah jugak la walau 2 3 suap yang Alep makan tu..Tetap ada zat kan..Nanti2 bila besar makan banyak2 benda ye.

Setiap hari pagi masa kite sama2 dalam kereta kita doa macam2 kan. Mesti ingat pagi2 mesti banyak berdoa supaya pintu rezeki terbuka luas dan jauh dari musibah hendaknya InsyaAllah... Ingat semua doa2 kita ya sampai Alep besar dan bila Alep dah pandai ngaji Alep kena banyak baca Surah Yassin, Ayatul Kursi dan Surah 3 Qul ye sebab Alep budak baik ramai 'tetamu' suka datang kacau Alep kan...Tetamu tu tak best pun jahat lagi ada..jadi itu avoid bagi derang datang..Hari2 kena amalkan semua tu ok!

Di hujung ni..Mama tak harap banyak. Mama mohon pada Allah s.w.t supaya perkenan kan semua permintaan mama masa kita sama2 sembahyang dan berdoa kat Mekah haritu. Tak kisah la di mana saja mama berdoa. Harap Allah dengar dan perkenankan semuanya khas untuk Alep anak mama..Amin...InsyaAllah....

** Hadiah besday Alep mama beli biasa2 saje. Alep suka buku kan. Nanti kita soping buku ok. Happy Birthday Alep!!

2 comments:

Ayaa Sofea Malaysia said...

Happy birthday Alep walaupun dah lepas tapi Aunty Lin tetap nak ucap jugak. Untungnya jadi Alep sebab sudah menjejakkan diri ke Makkah dan Madinah. Syukran dan Alhamdulillah tumpang gembira kami untuk anda semua.

sukahati said...

Happy birthday alep. Bertuah seleberet bday kat mekah....mmg tuah nama rizqy