Friday, October 1, 2010

Hai

Hai semua,

Lama tidak memperkatakan sesuatu disini.
Semua nya berjalan biasa biasa saje.
Suami, anak, kerja, rumah semua biasa


Raya haritu best jugak lah
Sehari sebelum raya sampai raya 3 adalah di Ipoh
Raya 3 balik KL dan raya 4 pulang ke JB pula sampai Hari Malaysia
Rizqy sungguh ber rezeki raya ini **wink wink** mama tompang sekaki :p
Walaupun dok crancky sana sini tapi most of the time esp beraya time malam adalah tido saje :-)


Tapi ade juga yang tak best
Seminggu sebelum raya purse ku telah di copet di Sogo
Hampagas sungguh
Nasib baik tak kuar cash banyak2
Credit card pun dah tak pakai
IC muka klasik pun dah hilang ( YEss! dapat muka baru pakcik JPN tukang tangkap gambar tu suruh senyum nampak gigi, dia kata kalao mak mertua aku tgk ic aku sejuk hati. Motif?)


Banyak opeh hauSs..Best sgt sgt..
Tapi esok dah tak leh dah attend open2 haUss ni..Husband sudah mula kelas dan mahu exam pula beberapa minggu lagi. Last beropen hauSS adalah malam ini.
Contrator2 pun ramai yang buat open ofis tapi semua kami tak pergi busy engine banyak mari dan mahu testing.


Semalam pot luck raya di ofis
Menu aku adalah lontong
Selalu masak lontong untuk diri sendiri dan suami
Tak sedap pun suami belasah je
Ini nak masak untuk ramai
Tawakkal saje lah
Ingat2 lupa resepi ibu mertoa ku
Sebab aku tak suke salin2
Aku pakai photomemory saje
Dan hasilnya..Menu aku licin dulu
Uncle Rambo kata "aisha you bulih buka kidai la aisha"
Haha best dan lega...Sebab salu teringat pesan FIL..Kite nak jamu orang makan kena bagi yang bagus2 dan baik2 saja..

Rizqy pun minggu depan mau masuk 4 bulan.
Makin nak manja2 terlebih a.k.a ngada ngada
Sampai aku marah dia dan nak sedia kan hanger dan mau beli rotan (haha motif ?)
Aku letak dia jerit2 suruh angkat lepas tu nak berbual2 sampai basah baju
cikgu pun cakap yang sama
Manja terlebih di rumah ada aku dan Abahnya yang rajin bawak jalan2 dalam rumah
di nursery dia paling kecik cikgu suka layan dia
Hamekk ko!!


Aku berazam mahu puasa sunat setiap Isnin & Khamis
Nak cepatkan habis puasa 6 Syawal ni
Tak leh layan napsu buaya nak makannn je keje aku
Aku ni dah la tak bertungku segala masa dalam pantang
Ni semua czer nye pasal (ahaha alasan!)
Diet! Diet! Diet!

1 comment:

Sal Abdul Rahman said...

urghhh kompem la meletop lontong aisha! nanti boleh terai la aisha!

macam asha ram tawar plak nama gitu..kamu ingt asha?

mari lah diet! mak rasa hazab sgt nok biler tgk wan makan nasik malam! gilerr marty la mak!