Wednesday, September 16, 2009

Energetic

Raya is just around the corner..Well well well rata2 yang pompuan2 newly wedd kebanyakan nyer tak excited...hahahaha hangpa pasal pa jadik lagu ni haa..Cherrr hangpa chill chill sket (kataku sambil menyedapkan dan mengchillkan hati sendiri)



Persiapan for me and husband tak berapa nak meriah as dia recycle balik baju tahun lepas dan aku pulak baju before kawin yang mak beria ia suh tempah 3 4 pasang yang tak sentuh lagipon..Kengkonon nyer baju2 tu semua buat pakai masa sesi suai kenal ke rumah sedara mara husband lah tapi kekdah nyer sesi suai kenal aku ialah makan tido dan cleaning session kat umah mertua sepanjang cuti majlis resepsi kat sana. Kebetulan pulak ade kaler yang leh matching matching citrawarna Malaysia kan..haa tak yah susah2 beli..tak yah susah2 pun aku terrr beli gak sepasang kasut dan 2 tudung..terrr je..Persiapan kamiwurang lebih pada rumah punya item, balang kuih! (yey! balang kuih pertama milik diri sendiri!), kuih2 biskut bagai, kemas2 rumah, cuci2, stock up groceries dan on Saturday subuh2 sepe'ei must hunting for bahan bahan mentah untuk masak hari raya.



Ha lepas tu merasa apa planning nyer untuk raya pertama dan onwards sementara nak tunggu kerja balik hari Rabu. Ade pulak nanti yang buat lawatan raya rumah Perdana Menteri pastu buat muka tempelan masuk TV. Ape benda la nak buat raya kat KL ni..geng PATI banyak laa..hoh betul laaa..Pastu boleh baring2 atas jalan2raya yang mana hari biasa sangat hazzabness..



Cuti raya pun tak lama as my cuti semua dah sapu bersih for wedding last May/ June dan keterpaksaan nak haruk Unpaid Leave yang nangissss tengok amount kene deduct kat payslip!! Start cuti on Saturday (kan best jadi husband as co dia American co yang paham bahasa declare cuti on Sabtu sehari sebelum raya)..Rabu aku dah masuk ofis balik dan akan bercuti kembali on the week end till Monday. Monday tu saje jer sebab ramai yang dah mula kerja dan utk prevent kan dari Monday + Raya blues dan elakkan jem kat highway ke KL so apply cuti Monday itu adalah yang terbaeekk punya!! Jem dari utara ke KL musim2 habis raya memang tersangat kejiness as selalu boleh jer Ipoh-KL sejam sengah to 2jam 15 min paling lewat melampau2 menjadik 3 4 jam perjalanan weeeehu!



Dekat2 nak raya ni contractorS makin menggila push aku umpama aku lupa jalan balik ofis lepas raya nanti..Ade pulak yang jenis layuuu sepanjang Ramadhan punya style yang seolah2 bekerja lepas waktu berbuka siang tido!! Lembap! Dateline dateline dateline as boss aku pulak makin menggila dengan peel sekejap itu sekejap ini dia yang berbakul2 aku CDH kat dia terutama semalam dan hari ni. Ade pulak kelig aku kata kalau aku bagi pilihan aku nak sepuk dia pakai tangan ke pakai tapak kasut..kah kah kah...Lagi menyetan sumpahan dia!!



Ok la..pada sesapa yang last day kerja harini dan mood makan lemang rendang dah berkobar..p lah korang balik memandu atau duduk atas seat bas/flight/ketepi dengan jaya dan selamatnya..Selamat hari raya maaf zahir batin dari aku dan husband ye. Beraya sakan lah hendaknyer ok!!




Ni kerja sampingan untuk Suruhanjaya Tenaga dan Jabatan Alam Sekitar submission yang haram tak sentuh lagi dari minggu lepas sebab tender banyak nak closing...Woiitt aku nak raya laaa...sakit betul mata dan hati aku tengok benda2 setempek ni..Tapi kene clear sebelum cuti ni..Kalo tak merasa tercekik rendang gara gara dapat sms dari yang dipertua. tak soooookaa!
So berbalik pada tajuk aku tu..Aku berharap sangat last last day to hit raya day ni aku jadi superenergetic nak buat smua benda..Hoh!!

4 comments:

Iszuanie Che Ilias said...

sorry hakak jaja teman balik tanjong dolu yek... hhuuhuhuhu tenggak tgh sensorg leh r nanti dah beruda mana satu nak kejor aku x tau... hukhuhkhuk aper pun selmat ahri raya jaja.... moga segala hajat ko dan aku termakbul...

» NAJA « said...

perghhh! banyak norr spelling error ko nampak benor tak sabo balik raya..tak agak2 ko eh!

Selamat hari raya tooooo!!

Anonymous said...

selamat hari raya! keje tu takpela ko buat je la ape yg bole pastu ko cuti je ler..kalo asyik nak pk sal keje je sampai bila xleh rest kan

» NAJA « said...

Selamat hari raya Mieza!
Kene habiskan mana yang urgent sebab kalo tak minggu depan pengsan aku kene bertubi2..