Tuesday, January 13, 2009

Adegan Tag Mengetag

Bape kali dah aku tag, tapi aku TL..
Lama lama peram pun tadabaikk jugak kan..:p
ok ok ok aku buat la..

10 Perkara mengenai orang yang mengeTag guwe:-

1) Sahabat rapat aku. Sekolah rendah sama2. Masa sekolah rendah dia Pengawas, sekolah menengah pun dia pengawas tapi lebih kepada mawas. Perghh!! baru aku sedar kawan aku ni giler koser :p Masa UPSR dia dpt 4A, aku dpt 3A, chiss!

2) Start rapat dengan dia dari Form 3 tak salah aku. Sebab nye duduk sebelah dia. Lepas tu dua dua kena sumpah ada pelesit dalam mulut.Dari Form 3 sampai Form 5 aku dok sebelah dia. Aku susah nak berhenti bercakap apetah lagi dia kan. Asal bapak aku dtg amek report kad jer mesti cikgu komplen aku banyak cakap dengan dia..

3) Ade penyakit migrain

4) Sangat suke beli barang online cadar, ubat ubatan dan juga kek fondant masa tunang aku dia jugak sponsor juga thru online. Trimas!

5) Punyai tulisan tangan yang sangat kemas dan cantik. Pembersih orangnye..

6) Tidak suka membazir dakwat pen dan buku sekolah. Oleh itu beliau jarang2 sekali buat homework kalo cikgu bagi, habis kuat pun manual potostat Ramanan punya Add Math

7) Sole distributor 'Nasik Lemak' opah sebelah rumah dia..Perghh gian siot!

8) Pegi sekolah naik 'Bas Makcik'

9) Dictionary bergerak aku. Sangat pandai berbahasa Inggeris

10)Paling tak bleh lupa, pertandingan nyanyi boleh plak dia selamber nyanyi part aku. Ternganga aku di buat nya atas pentas tu..Hahaha..Tapi kata pro..Harus orang tak perasaan kan!!

Ade banyak lagi...tapi kang pasal dia jer tak muat 1 webpage nak display kan..:p

Kebetulan pulak aku "ronda2" tengok baekkk punye cik Sal jawap tag Mazli mcm jawap soalan Biologi kertas 2..

So aku pun jawab la tag Mazli...10 perkara tentang Mazli :-

1) Kawan sekolah menengah aku, tapi masa keje baru start baik dengan dia tahun 2007 thru YM Manje yang add kan..Segan jugak mula2 ye lah kat sekolah tak baik sgt, tp skrg dah ok.

2) Pendiam giler tp banyak idea yang bernas dan kreatif

3) Antara scorer untuk subjek LKJ kalo tak salah aku

4) Penah merajuk dengan aku :p Hampunnnn bang! Meh hujung bulan ni bawak aku g Ampang kite lepak ngan cik Sal

5) Tunang orang. Tunang senyap2.Kawin senyap2 siap la ko aku calar Kenari ko!

6) Pengawas jugak dia ni tapi bukan kategori mawas la..

7) Sekomuniti Damansara/Kepong dengan aku

8) Besday dia sama ngan Besday scandal masa sekolah aku dulu no-one :p

9) Duduk Taman Jaya Delima dekat dengan umah Kerol, Bullah, Ustaz Saari dan Ima Doraemon

10)Beskal besar dia penah kene rembat masa sekolah..Sape la yang rembat tu kan! Mesti Gurmit Singh tak pun anak Tojoi!

Ha tu jer...Kang aku list semua kat sini kang ade mazli hack blog aku ni. Peace!!

Tag untuk korang plak:-

1) Kawan2 ade panggil aku Aja, Jaja, Aiza. Family aku panggil Jaja. Naja tu pulak combination nama aku jugak..Tp boss aku betul lidah tergeliat suka sangat panggil aku Aisya.Wakllu!

2) April person. on 25th. Tahun 82. Kalo ikut Tahun Cina jadi Tahun Anjing..ee keji!

3) Aku pun spesis lahir kat rumah jugak..Haha rumah lama aku kat Taman Indah. Ye! Dulu aku dok Taman Indah depan padang ngan dewan tu..Dulu aku, Feena, Suhana ngan Mori main spirit spirit of the coin belakang dewan tu.

4) Cepat jemu.

5) Tak suke tengok tv, tak suke tido lama2, tapi sukaaaaaa makan!

6) Suka kanak kanak. Yang comel jer. Tak comel TL

7) Boros

8) Tak suka Mawi. Tak suke Ikin tak suke tak suke tak suke.

9) Suka benda yang colorful

10) Malas berfikir berat2. Tak suke teka teki. Tapi suka pantun. I pemantun dari Form 4 to Upper Six okeh!

tu jer la..nak g masak kari..nanti nak buat tag lagi...Yesss! Aku berjaya jugak akhirnya..

Nak tag sape ehh?

1) Sumarlina - Rajin dia datang blog aku salu..Trima kasih..Aku pun suke baca blog ko
2) Manje - Dia rajin memblog 2 3 menjak ni..

Buat la kalo rasa nak buat..Taknak buat, buat bodow jer la..

7 comments:

Anonymous said...

adegan ape tag mengetag nih pompuan?
-momo-
p/s: i rajin jugak melungsuri blog u nih tau

» NAJA « said...

momo! i mmg dah agak mmg u!! Kezis tau! nasib baik letak nama..Kalo tak i bom ofis u..

Terima kasih..i tau u salu jadi tikus cencurut masuk blog i..

Ala tag tag ni permainan gedix gedix kami..

Lama nye tak jumpa u kan!

nizam_5282 said...

Ha sabar aku jawab utusan muh...

Tagged ni bukan untuk perempuan je, tapi untuk org tade kerja...

Sal Abdul Rahman said...

ja..bler ima dahalan pindah taman jaya delima?

btw, bullah bekas secret admire aku tue per cer ek?

Sal Abdul Rahman said...

4) Penah merajuk dengan aku :p Hampunnnn bang! Meh hujung bulan ni bawak aku g Ampang kite lepak ngan cik Sal

yg nie mmg haruss kene wat ok! tp lps raya cina arr sabtu ke baru beshh..pekena old town kopi ke?

» NAJA « said...

Mazli - Untuk fondan tak leh ke? Kaum feveret ko!

Yah - Ala before Ima dok Batu 8, kan dia dok depan umah Kerol kt Taman Jaya Delima, petang2 masa sekolah rendah before g latihan rounders lepak umah dia dulu..I kan ade scandal ngan budak sekolah Methodist si Fit tu dok depan umah dia kan..haha giler gedix

Ye...Janji bukan hari kerja.Tapi kene plan awal2 bukan pe aku ni tiap weken balik Ipoh..Aku teringin nak makan satay ar weh..Boleh? Dasar tak sedor diri kan aku ni..Kang nak fitting baju baru nak meroyan tak muat katup butang..Hahaha

nizam_5282 said...

Harap maaf, hujung bulan ni aku ada family day Kenarianz...